Jaaroverzicht 2021

2021 was een enerverend jaar voor mij met goede en slechte periodes en gebeurtenissen. Ik neem jullie even kort mee door mijn jaar, met een samenvatting.

Zoals in mijn eerdere blogs uitgebreid te lezen is, kreeg ik in februari een opvlamming van mijn darmziekte. Ik kreeg hiervoor prednison en uiteindelijk ook hele andere onderhoudsmedicatie omdat de medicatie die ik had niet voldoende werkte. Daarnaast heb ik ook twee keer een darmbacterie gehad, waardoor mijn klachten nog erger waren. Dit was weer te verhelpen met antibiotica. Al had ik bij de tweede infectie drie antibiotica kuren nodig om de bacterie weg te krijgen.

Inmiddels is de bacterie nu al een tijdje weg en is de nieuwe medicatie goed aangeslagen, dus heb ik ook geen last meer van ontstekingen. Mijn darm is eindelijk rustig nu. Maar al met al, heeft het bij elkaar, mede door de darmbacterie, ruim driekwart jaar geduurd.

Zeker de eerste maanden van die periode heb ik mijzelf erg slecht gevoeld. Heel erg moe ook voornamelijk.

Dat is ook de reden dat ik dit jaar niet heel veel nieuwe dierentekeningen heb gemaakt. Vorig jaar maakte ik er een stuk of 12 even zo uit mijn hoofd. Dit jaar maar twee, en een menselijk portret. Ik heb wel meer tekeningen gemaakt, maar dat waren vooral de tekeningen voor het kinderboek waar ik aan werk. Die tekenen lekker makkelijk weg en zijn niet te vergelijken met een dierenportret. Dus ik heb niet helemaal stil gezeten op creatief gebied en ik heb uiteraard ook altijd wel een lopend haak -of breiproject liggen.

Verder hebben wij er het afgelopen jaar nog een katje bijgenomen. Frummel. Dat was natuurlijk positief nieuws! De kleine druktemaker groeit goed en ze is inmiddels 7 maanden oud.

In oktober waren wij 1 jaar getrouwd. Een feestje geven gaat nog steeds niet met de huidige stand van zaken wat betreft corona. Maar wij zijn toch geen feestbeesten.

Nog meer reden voor een feestje is vooral dat wij een nieuw huis hebben gekocht! De koop is rond en 3 maart 2022 krijgen wij de sleutel. Het is eigenlijk allemaal best snel gegaan en wij hebben veel mazzel gehad, gezien de huidige huizenmarkt. En daarom gaan wij dus in maart lekker klussen en dan verhuizen! En voor alle mensen die al om een house warming party hebben gevraagd... ik kan niks beloven. Als de lockdown weer vier keer verlengd wordt, zal het toch echt alleen een kopje koffie en een rondleiding worden met maximaal 2 personen te gelijk... misschien een barbecue in de zomer. Maar ook dat kan ik niet beloven...

Wij wonen nu nog in een 3-kamer appartement in Papendrecht, maar verhuizen naar een drive-in woning in Dordrecht. Met veel meer kamers voor onze hobby's en een garage voor de auto van mijn man. (vind hij fijn) En uiteraard ook met een tuin! De tuin gaan wij eerst nog katten-proof maken, zodat ze niet kunnen ontsnappen, en daarna mogen ze lekker in de tuin spelen. Uiteraard waar wij bij zijn. En ook de konijntjes mogen dan af en toe lekker in de tuin rennen. Zullen ze best leuk vinden denk ik zo.

Na 10 jaar zijn wij best wel toe aan een groter huis, dus wij zijn erg blij dat het eindelijk zo ver is en kijken er daarom ook erg naar uit. Maart komt steeds dichterbij. Over een paar dagen is het oud & nieuw en daarna gaat de kerstboom weer de doos in. Dan heb ik weer wat meer ruimte, en ga ik zo zoetjes aan beginnen met dingen inpakken. Er zijn genoeg dingen die ik de komende maanden niet direct nodig heb, dus dat kan allemaal alvast in dozen. Genoeg te doen dus, en ook gewoon iets om naar uit te kijken.

2021 heeft dus ups en downs gekend, zoals de meeste jaren wel. Een grote down was mijn gezondheid van februari tot oktober, maar een grote up daarentegen was de aankoop van ons nieuwe huis.

Als we nog even vooruit kijken naar 2022, zie ik natuurlijk een hoop inpakwerk voor mij, klussen in het nieuwe huis en een verhuizing. Maar hopelijk ook weer nieuwe tekeningen en andere creatieve projecten. Ook hoop ik op korte termijn de illustraties voor mijn kinderboek af te ronden, zodat ik het boek kan gaan uitgeven.

In het nieuwe huis heb ik straks meer ruimte voor al mijn knutsel en tekenspullen, en hopelijk inspireert dat ook om weer meer te gaan tekenen en gaan er weer meer dierenportretten voorbij komen. Of menselijke portretten, dat kan natuurlijk ook. Ik heb er de laatste jaren niet veel mee gedaan, maar afwisseling is ook wel eens leuk.

Wij proosten overmorgen op een gezond, voorspoedig, creatief en gelukkig nieuwjaar in ons nieuwe huis! En dat wens ik jullie ook allemaal toe! (alleen dan wel in jullie eigen huis... max 2 personen hè... 😉 )

Fijne jaarwisseling!

Anuschka Krijger

www.anuschkakrijger.nl

Creatieveling op meerdere vlakken.

Eén gedachte over & ldquo; Jaaroverzicht 2021 & rdquo;